Κάθε νέο μοντέλο που λανσάρεται στην ευρωπαϊκή αγορά είναι
υποχρεωμένο να περνά τις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP,
προκειμένου οι ειδικοί να αξιολογήσουν τα επίπεδα ασφάλειας.
Τα crash test του Euro NCAP καλύπτουν τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες: προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και επικουρικά συστήματα ασφάλειας. Τα αυτοκίνητα λαμβάνουν μια βαθμολογία σε κάθε κατηγορία, η οποία εκφράζεται είτε ως ποσοστό επί τοις εκατό είτε ως πόντοι, πάντα όμως σε πλήρη αντιστοιχία μεταξύ τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια αλγόριθμου που σταθμίζει διαφορετικά την κάθε κατηγορία ανάλογα με τη βαρύτητά της σύμφωνα με τον οργανισμό, υπολογίζεται το τελικό αποτέλεσμα.
Στα 20 χρόνια λειτουργίας του οργανισμού, τρία αυτοκίνητα έχουν επιτύχει την ανώτερη βαθμολογία. Ανήκουν όλα στη Volvo και είναι τα XC90, S90 και V90. Η επιτυχία της σουηδικής φίρμας είναι πολύ μεγάλη, καθώς από το 1997 και έπειτα από χιλιάδες δοκιμές αυτά τα μοντέλα σημείωσαν την κορυφαία επίδοση στον τομέα της ασφάλειας.
Το XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που αξιολογήθηκε ως «άριστο» στη δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης σε διαδικασία προσέγγισης προπορευόμενου αυτοκινήτου, ενώ την ίδια επίδοση είχαν τα S90 και V90 στη διαδικασία Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως τα παραπάνω συστήματα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων.
Η δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς του Euro NCAP έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξετάζει τα συστήματα ανίχνευσης πεζών των αυτοκινήτων κάτω από τρία διαφορετικά σενάρια:
-ενήλικας εμφανίζεται αιφνιδιαστικά στην πορεία του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού
-ενήλικας διασχίζει κάθετα τον δρόμο από την πλευρά του συνοδηγού, με δύο διαφορετικές δοκιμές αυτού του σεναρίου να πραγματοποιούνται
-παιδί διασχίζει τον δρόμο αιφνιδιαστικά, προερχόμενο ανάμεσα από δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα από την πλευρά του συνοδηγού.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
http://www.zougla.gr/
Τα crash test του Euro NCAP καλύπτουν τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες: προστασία ενήλικων επιβατών, προστασία παιδιών, προστασία πεζών και επικουρικά συστήματα ασφάλειας. Τα αυτοκίνητα λαμβάνουν μια βαθμολογία σε κάθε κατηγορία, η οποία εκφράζεται είτε ως ποσοστό επί τοις εκατό είτε ως πόντοι, πάντα όμως σε πλήρη αντιστοιχία μεταξύ τους. Στη συνέχεια, με τη βοήθεια αλγόριθμου που σταθμίζει διαφορετικά την κάθε κατηγορία ανάλογα με τη βαρύτητά της σύμφωνα με τον οργανισμό, υπολογίζεται το τελικό αποτέλεσμα.
Στα 20 χρόνια λειτουργίας του οργανισμού, τρία αυτοκίνητα έχουν επιτύχει την ανώτερη βαθμολογία. Ανήκουν όλα στη Volvo και είναι τα XC90, S90 και V90. Η επιτυχία της σουηδικής φίρμας είναι πολύ μεγάλη, καθώς από το 1997 και έπειτα από χιλιάδες δοκιμές αυτά τα μοντέλα σημείωσαν την κορυφαία επίδοση στον τομέα της ασφάλειας.
Το XC90 ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που αξιολογήθηκε ως «άριστο» στη δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης σε διαδικασία προσέγγισης προπορευόμενου αυτοκινήτου, ενώ την ίδια επίδοση είχαν τα S90 και V90 στη διαδικασία Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε πως τα παραπάνω συστήματα ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό των μοντέλων.
Η δοκιμή Αυτόνομης Πέδησης Έκτακτης Ανάγκης για Πεζούς του Euro NCAP έχει σχεδιαστεί κατά τέτοιο τρόπο ώστε να εξετάζει τα συστήματα ανίχνευσης πεζών των αυτοκινήτων κάτω από τρία διαφορετικά σενάρια:
-ενήλικας εμφανίζεται αιφνιδιαστικά στην πορεία του αυτοκινήτου από την πλευρά του οδηγού
-ενήλικας διασχίζει κάθετα τον δρόμο από την πλευρά του συνοδηγού, με δύο διαφορετικές δοκιμές αυτού του σεναρίου να πραγματοποιούνται
-παιδί διασχίζει τον δρόμο αιφνιδιαστικά, προερχόμενο ανάμεσα από δύο παρκαρισμένα αυτοκίνητα από την πλευρά του συνοδηγού.
Επιμέλεια: Λουκάς Παπαλάμπρος
http://www.zougla.gr/