Πώς θα λειτουργήσουν την Πρωτομαγιά τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Στάση εργασίας από την έναρξη της κυκλοφορίας έως τις 09.00 θα πραγματοποιήσουν την Πρωτομαγιά οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς (Μετρό, ΗΣΑΠ, Τραμ).

Όπως επισημαίνεται στην κοινή ανακοίνωση των σωματείων εργαζομένων στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ, τα τελευταία χρόνια «με τις βάρβαρες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, ισοπεδώθηκαν μισθοί, συντάξεις, δικαιώματα και χιλιάδες εργαζόμενοι βρέθηκαν χωρίς δουλειά».

«Η Πρωτομαγιά, είναι ημέρα μάχης απέναντι στην οικονομική, παραγωγική, ερήμωση των πόλεων και όχι μόνο, που τις μαστίζει η ανεργία, η απλήρωτη εργασία, η κοινωνική απαξίωση» σημειώνουν και τονίζουν ότι «για άλλη μια φορά, αναδεικνύεται ο αναντικατάστατος ρόλος των συνδικάτων, για να υπερασπιστούν τα συμφέροντα της εργατικής τάξης, να διεκδικήσουν τα αιτήματά τους, να απαιτήσουν μέτρα για την επιβίωσή τους».

Διαβεβαιώνουν ότι «τα Σωματεία θα είναι παρόντα και στους νέους αγώνες» και ανακοινώνουν τη στάση εργασίας και τη συμμετοχή στις πρωτομαγιάτικες απεργιακές συγκεντρώσεις, όπως αυτές ορίζονται από τα οικεία Εργατικά Κέντρα του κάθε πρωτοβάθμιου Σωματείου.

Τα λεωφορεία δεν θα κυκλοφορήσουν από την έναρξη της βάρδιας έως τις 09.00 και από τις 21.00 έως τη λήξη της βάρδιας. 

Απεργία σε ΟΣΕ και προαστιακό σιδηρόδρομο

Δεν θα κινηθούν τα τρένα στο προαστιακό και εθνικό δίκτυο την Πρωτομαγιά, καθώς οι σιδηροδρομικοί συμμετέχουν στην πανεργατική απεργία.

Ως εκ τούτου, λόγω της απεργίας θα ματαιωθούν τα βραδινά δρομολόγια της Πέμπτης, καθώς και όλα τα δρομολόγια της Παρασκευής, ανήμερα της Πρωτομαγιάς.

Περισσότερες πληροφορίες παρέχονται από τον αριθμό 14511 και στο www.trainose.gr.

Σε ανακοίνωσή της, η Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), σημειώνει ότι «ο εορτασμός βρίσκει τους εργαζόμενους στην έκτη χρονιά των μνημονίων, έκτη χρονιά βαρβαρότητας και στραγγαλισμού των εργασιακών κεκτημένων. Η εργατική τάξη όλα αυτά τα χρόνια δίνει μάχες ενάντια στους εκπροσώπους του κεφαλαίου στη χώρα μας. Η απεργία της Πρωτομαγιάς δεν έχει μόνο συμβολισμό γι αυτή τη διαρκή μάχη, αλλά και ουσιαστικό περιεχόμενο».

«Οι σιδηροδρομικοί», συνεχίζει η ανακοίνωση της ΠΟΣ, «συμμετέχουμε στον εορτασμό της εργατικής Πρωτομαγιάς με πανελλαδική απεργία καθώς και φέτος βρισκόμαστε μπροστά στα ίδια προβλήματα: Η ιδιωτικοποίηση των σιδηροδρομικών εταιρειών βρίσκεται ξανά στο προσκήνιο. Η λειτουργία του σιδηροδρόμου απειλείται από τη δραματική έλλειψη προσωπικού και είναι θέμα χρόνου η αναστολή των δρομολογίων. Η ελλιπής συντήρηση της Υποδομής και του τροχαίου υλικού προκαλεί καθημερινά προβλήματα».

Τέλος, καλεί όλους τους εργαζόμενους να συμμετέχουν στην απεργία της ΓΣΕΕ και της ΑΔΕΔΥ και να δώσουν το δυναμικό παρόν στην απεργιακή συγκέντρωση στην Πλατεία Κλαυθμώνος.

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια λόγω 24ωρης απεργίας ΠΝΟ

Τη συμμετοχή της στην 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ για την εργατική Πρωτομαγιά ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Έτσι τα πλοία όλων των κατηγοριών θα μείνουν δεμένα στα λιμάνια της χώρας την Παρασκευή 1η Μαΐου με έναρξη τη 00.01 και λήξη τις 24.00.  

Στην ανακοίνωσή της η ΠΝΟ αναφέρει ότι τα τελευταία πέντε χρόνια «οι έλληνες ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, ένιωσαν στο πετσί τους τις συνέπειες της υποτέλειας της χώρα μας στους ξένους δανειστές με καταβαράθρωση των εργασιακών σχέσεων και των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων τους, την περιθωριοποίηση μεγάλου τμήματος των ιδίων και των οικογενειών τους και τον στραγγαλισμό θεμελιωδών και συνταγματικά κατοχυρωμένων συνδικαλιστικών δικαιωμάτων τους και του θεσμού της απεργίας».

Αποτέλεσμα ήταν, σύμφωνα με την ΠΝΟ, η ανεργία στις τάξεις των ναυτεργατών να έχει εκτοξευθεί σε δυσθεώρητα ύψη και να αυξάνεται καθημερινά. Επίσης, σημειώνει, «οι μειώσεις στις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, που είναι αποτέλεσμα και του σχετικού Νόμου 4150/2013 αλλά και των αποφάσεων του ΥΝΑ, συντελούν στην παραπέρα αύξηση της ανεργίας, τέλος δε η καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας, που αφορά τη ναυτική εργασία τείνει να καταστεί ένας επί πλέον τροφοδότης της ανεργίας».

Τονίζει ακόμα ότι «θλιβερή σελίδα για την επιβατηγό ναυτιλία αποτελεί η συνεχιζόμενη για ένα και πλέον χρόνο κοινωνική μάστιγα της απλήρωτης εργασίας και η εικόνα που παρουσιάζουν πλοία της ακτοπλοΐας να μην παρέχουν στα πληρώματα τους τα στοιχειώδη μέσα ενδιαίτησης, τροφοδοσίας, ηλεκτρικού ρεύματος κλπ. Αυτή η κατάσταση δεν μπορεί να συνεχίζεται και δεν πρόκειται να συνεχιστεί».