Πηγές από πρώην στελέχη της εταιρίας προβλέπουν μια - όχι και τόσο χαρούμενη χρονιά - για την Google. Με πολλές αλλαγές και αναταράξεις η είδηση της πτώσης της μετοχής της στα χαμηλότερα των τελευταίων 52 εβδομάδων κάθε άλλο παρά αναπάντεχο και αιφνίδιο γεγονός μπορεί να θεωρηθεί.
Αρχής γενομένης από τον γενικό διευθυντή της, Λάρι Πέιτζ, ο οποίος απογοητευμένος από τον ρυθμό καινοτομίας της Google, αποφάσισε να αποτραβηχτεί από την καθημερινή διαχείριση. Αλλά αυτή δεν είναι η μόνη εξέλιξη που θάμπωσε το λαμπερό προσωπείο της πολυεθνικής.
Ο βασικός κορμός της Google, η διαφήμιση κατά την αναζήτησ, δείχνει πιο ασταθής από ποτέ:Το πρόβλημα εντοπίζεται στην αύξηση της χρήσης έξυπνων κινητών. Και μπορεί η διαφήμιση μέσω μιας μηχανής αναζήτησης να είναι ο καλύτερος τρόπος να βγάλεις χρήματα στο διαδίκτυο, οι χρήστες όμως των έξυπνων κινητών δεν σερφάρουν με τον ίδιο ρυθμό στο διαδίκτυο, σε σύγκριση με την ώρα που κάθονται μπροστά σε ένα υπολογιστή.
Οι χρήστες τείνουν να ψάχνουν για προϊόντα απευθείας από το Amazon: Ο πιο διαδεδομένος τρόπος για να αυξήσει την κερδοφορία της η Google, είναι οι χρήστες να αναζητήσουν κάποιο προϊόν και να της δώσει την ευκαιρία να εμφανίσει διαφημίσεις τέτοιων προϊόντων. Όλο και περισσότεροι χρήστες όμως, φροντίζουν να αναζητήσουν πράγματα που θέλουν να αγοράσουν απευθείας από το Online Shop Amazon, που είδε τις αναζητήσεις του να αυξάνονται κατά 47% από τον περασμένο χρόνο.
Ο Νάικες Αρόρα, στέλεχος της Google και υπεύθυνος για την το τμήμα κερδοφορίας της, παραιτήθηκε για να αναλάβει νέο πόστο στη Softbank: Εσωτερικά, η αποχώρησή του Αρόρα προκάλεσε αναταραχή και απογοήτευση. Γενικότερα οι εργαζόμενοι στην εταιρία έχουν την αίσθηση πως οι προσλήψεις έχουν παγώσει, παρά το γεγονός πως σύμφωνα με πληροφορίες κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
Η Google δέχεται "χαστούκια" από παντού ανά τον κόσμο: Εκτός όμως από τη "μαμά" εταιρία στην Αμερική, η Google αντιμετωπίζει φέτος σοβαρά προβλήματα σε μια σειρά από χώρες σε όλο τον πλανήτη. Αποσύρθηκε από τη Ρωσία, "κατέβασε" τη λίστα αναπαραγωγής ειδήσεων στην Ισπανία και πρέπει να αντιμετωπίσει την Ε.Ε. που ζητά το σπάσιμο των εργασιών της.
Το Facebook απειλεί την πρωτοκαθεδρία του Youtube: Ο μεγαλύτερος φορέας κοινωνικής δικτύωσης στον κόσμο, σχεδιάζει την εισαγωγή αναπαραγωγής βίντεο, αντίστοιχο με εκείνο του youtube, στον τοίχο με τις πρόσφατες ανακοινώσεις των χρηστών. Σύμφωνα με τις προβλέψεις μια τέτοια ενέργεια είναι πολύ πιθανό να καταλάβει τη μερίδα του λέοντος της διαφημιστικής πίτας, ιδιαίτερα από χρήματα που εγκαταλείπουν την αγορά της τηλεόρασης. Αυτό στηρίζεται στο γεγονός πως το Facebook πλασάρεται σε καλύτερη θέση σε ό, τι αφορά στο χρόνο παραμονής μέσω κινητού τηλεφώνου.
Αν συνδέσει κανείς όλα τα παραπάνω, εύκολα αντιλαμβάνεται τους λόγους που η μετοχή της Google έκανε βουτιά. Άλλωστε πρώην εργαζόμενος της Google αναφέρει "Νομίζω πως το 2015 θα είναι καταστροφικό. Η αγορά των έξυπνων κινητών έχει αποσπάσει σημαντικό κομμάτι από τη αγορά όπου μονοπωλούσε η Google για χρόνια, όμως η τελευταία κατάφερνε πάντα να βγάζει έναν λαγό από το καπέλο και να αυξάνει τα έσοδα. Αυτό όμως κάπου πρέπει να τελειώσει"