Economist: Η κρίση χτύπησε και τον πληρωμένο έρωτα


Η κρίση χτύπησε και τον πληρωμένο έρωτα. Τα στοιχεία που φέρνει στη δημοσιότητα ο Economist και αφορούν τη Μεγάλη Βρετανία, είναι ενδεικτικά.
Η έρευνα του βρετανικού περιοδικού αναδεικνύει την κρίση που περνά το αρχαιότερο επάγγελμα στον κόσμο. Εκδιδόμενες, ιδιοκτήτες οίκων ανοχής και ιστότοπων ερωτικού περιεχομένου, περιέγραψαν τις αλλαγές που έχουν βιώσει στο επάγγελμα τους.
"Αν δεν έριχνα τις τιμές θα το είχα κλείσει το μαγαζί. Παλαιότερα είχα εννέα πελάτες την ημέρα, τώρα έχω δύο με τρεις", λέει η Debbie, εκδιδόμενη στη δυτική Αγγλία.
Ο George McCoy, ιδιοκτήτης ιστοσελίδας γνωριμιών με σκοπό την ερωτική συνεύρεση, επιβεβαιώνει ότι η δουλειά του βρίσκεται σε ύφεση. Οι επισκέπτες του site και τα μέλη έχουν μειωθεί κατά ένα τρίτο.
Τα χρήματα που διατίθενται για σεξ έχουν μειωθεί στη χώρα κατά 4%, μέσα στο 2012, ενώ η πλέον κερδοφόρα χρονιά στην ιστορία της ερωτικής βιομηχανίας ήταν το 2007 (σε παγκόσμια επίπεδα).
Η Vivienne, φωτογράφος στο επάγγελμα, εργάζεται και ως συνοδός πολυτελείας για έξτρα εισόδημα. "Κάποτε ζούσα από την πορνεία", λέει στο περιοδικό. "Πλέον είναι χαζό να κάνεις κάτι τέτοιο για τα χρήματα. Ο ανταγωνισμός έχει ανέβει δραματικά", συμπληρώνει.
Οι λόγοι της ύφεσης
Η πτώση των εσόδων συνδυάζεται με ταυτόχρονη αύξηση των ενδιαφερόμενων για να εισέλθουν στην παγκόσμια "ροζ" αγορά. "Οι μετανάστες παρέχουν ισχυρό ανταγωνισμό", υπογραμμίζει ο συντάκτης του Economist.
"Παρατηρώ μια νέα εισροή ατόμων συμπεριλαμβανομένων των φοιτητών και των προσφάτως απολυθέντων, πολλοί από τους οποίους προσφέρουν περισσότερο πράγματα για λιγότερα χρήματα", παρατηρεί από δική της μεριά η Sophie, συνοδός πολυτελείας στο Εδιμβούργο.
Η Marie, από τη Σκωτία, σημειώνει ότι "οι πελάτες υπάρχουν και η εργασία μας δεν θα χαθεί. Επιβιώνουν οι πιο φθηνοί οίκοι και οι πιο "εξεζητημένες" υπηρεσίες, όπως ο σαδομαζοχιστικός έρωτας".
Στους δρόμους, τα πράγματα είναι πιο δραματικά. Το πληρωμένο σεξ κοστίζει μόλις 20 λίρες, την ώρα που τα αφροδίσια νοσήματα αυξάνονται ολοένα και περισσότερο.
Νέοι άνεργοι διαφημίζονται σε site αγγελιών όπου "ανεβάζουν" τα προσωπικά τους στοιχεία, φωτογραφίες με τα πρόσωπα τους, θέτοντας τον εαυτό τους σε υψηλούς κινδύνους εκμετάλλευσης και εκβιασμών.