Σε έξαρση βρίσκονται στην αγορά υγρών καυσίμων οι απάτες με τις πειραγμένες αντλίες βενζίνης και τη νοθεία, με αποτέλεσμα οι οδηγοί Ι.Χ. να ζημιώνονται οικονομικά, όπως και οι νόμιμες επιχειρήσεις του κλάδου.
Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας Γιάννης Ψυχογιός και ο αντιπρόεδρος Γιάννης Αληγιζάκης στη διάρκεια χθεσινής συνάντησης με τους δημοσιογράφους τόνισαν αφενός το κλείσιμο της τρύπας της λαθραίας διακίνησης πετρελαίου θέρμανσης λόγω της εξίσωσης των ειδικών φόρων κατανάλωσης, επισήμαναν αφετέρου τις ανοιχτές πληγές της παραοικονομίας του «μαύρου χρυσού», οι οποίες είναι:
1. «Παρεμβάσεις» στη λειτουργία των ανλτιών με ηλεκτρονικούς μηχανισμούς ή στο λογισμικό τους με σκοπό την εξαπάτηση των καταναλωτών.
Επιτήδειοι πρατηριούχοι, εκτιμήσεις θέλουν να φτάνουν και τους 600, πειράζοντας τις αντλίες κερδοσκοπούν σε βάρος των οδηγών ΙΧ. κλέβοντας σε ποσοστό 3,5% έως και 7% στο λίτρο. Με παρεμβάσεις στο λογισμικό των αντλιών, παλιότερα με ειδικά τσιπ και καλωδιώσεις, καταφέρνουν να κερδίζουν ακόμη και 12 λεπτά το λίτρο. Ο οδηγός νομίζει ότι γεμίζει το ρεζερβουάρ του οχήματός του με την ποσότητα που ζήτησε και πλήρωσε, ωστόσο στο τέλος βρίσκεται ζημιωμένος.
Τα κέρδη για τους επιτήδειους είναι τεράστια. Αρκεί να αναλογιστεί κανείς πως ένας πρατηριούχος που εφαρμόζει αυτήν την πρακτική και πουλά 150.000 λίτρα τον μήνα, βάζει στην «τσέπη» του 18.000 ευρώ μαύρα και αφορολόγητα. Ο ΣΕΕΠΕ ζητά αυστηρότερες κυρώσεις, όπως αφαίρεση άδειας λειτουργίας και εντατικοποίηση των ελέγχων.
2. Νοθεία της βενζίνης με άλλες ουσίες.
Το τελευταίο διάστημα, καταγγέλλει ο ΣΕΕΠΕ, υπάρχει έξαρση λαθρεμπορίας στα πρατήρια υγρών καυσίμων με την προσθήκη στη βενζίνη και άλλων ουσιών, όπως μεθανόλη, τολουόλη, διαλύτες και χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια.
Η μεθανόλη εισάγεται ατελώς και χρησιμοποιείται ως πρώτη ύλη στη βιομηχανία και στην παραγωγή βιοντίζελ. Κι εδώ το κέρδος των επιτήδειων είναι προφανές.
Πηγή: Εθνος