Tης "μίζας" και της αρπαχτής γίνεται σε εφορίες και τελωνεία

http://www.ethnos.gr/Ενα ατέλειωτο πάρτι μίζας στις εφορίες και στα τελωνεία σε βάρος των φορολογουμένων έχει στηθεί από επίορκους υπαλλήλους, όπως αποκαλύπτει δικαστική έρευνα.


Την ίδια στιγμή, ανώτερο στέλεχος του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας σε συνομιλία που είχε χθες με δημοσιογράφους αφήνει αιχμές για συμμετοχή υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας μεγάλων δήμων στο παραεμπόριο, ενώ γνωστοποιεί την αντίδραση τελωνειακών και εφοριακών στην εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών καυσίμων στα βενζινάδικα, με αποτέλεσμα το λαθρεμπόριο να οργιάζει...

Πιο συγκεκριμένα η έρευνα των δικαστικών αρχών βγάζει στο φως τη δράση κυκλώματος εφοριακών που «κούρευαν», κατά το δοκούν, τα πρόστιμα περαίωσης. Δικαστική λειτουργός εντόπισε περίπτωση ανώνυμης εταιρείας που πλήρωσε για περαίωση εξαετίας μόλις 20.000 ευρώ έναντι παραβάσεων ύψους 620.000 ευρώ.
Εταιρεία πλήρωσε για περαίωση εξαετίας 20.000 ευρώ αντί... 620.000 ευρώ
Εταιρεία πλήρωσε για περαίωση εξαετίας 20.000 ευρώ αντί... 620.000 ευρώ

Αποκαλυπτικές είναι και οι καταγγελίες αξιωματούχου του υπουργείου Ανάπτυξης, σύμφωνα με τις οποίες εδώ κι έναν χρόνο «ο μηχανισμός του υπουργείου Οικονομικών, εφοριακοί και τελωνειακοί αλλά κι έμποροι πετρελαιοειδών αντιδρούν στην τοποθέτηση του ειδικού συστήματος μέτρησης εισροών - εκροών καυσίμων στις δεξαμενές των βενζινάδικων».

Με το σύστημα αυτό αντιμετωπίζεται δραστικά η παράνομη διακίνηση βενζίνης και ντίζελ, που στερεί στο Δημόσιο 500 εκατ. έως και 1 δισ. ευρώ ετησίως. Απαιτείται η έκδοση απόφασης από το υπουργείο Οικονομικών και στις 14 Δεκεμβρίου, έναν χρόνο μετά την πρώτη απόφαση των υπουργείων Ανάπτυξης και Μεταφορών, ο υπουργός Οικονομικών Ευάγγελος Βενιζέλος έδωσε εντολή να εκδοθεί και η απόφαση που λαμβάνει ως φορολογικά στοιχεία τις ποσότητες εισόδου κι εξόδου καυσίμων βάσει του ειδικού μηχανισμού μέτρησης.

Το ίδιο στέλεχος κάνει λόγο πως «η ΕΥΠ παρακολουθεί κορυφαία στελέχη της Δημοτικής Αστυνομίας μεγάλων δήμων. Ερευνά αν εμπλέκονται σε παραεμπόριο». Η λαθραία διακίνηση παράνομων εμπορευμάτων κοστίζει φόρους 4,5 με 5 δισ. ευρώ ετησίως στο Δημόσιο.

Η υψηλόβαθμη πηγή περιγράφει τις κόντρες ανάμεσα στα υπουργεία Ανάπτυξης και Οικονομικών για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών καυσίμων, αλλά και την απροθυμία συνεργασίας του ΣΔΟΕ στο παραεμπόριο.

Ανατριχιαστικές... είναι και οι αφηγήσεις για τους τρόπους της λαθραίας εμπορίας πετρελαιοειδών και βιομηχανικών προϊόντων.