Πρόκειται για τον πλήρη παραλογισμό και αισχροκέρδεια, καθώς και εκμετάλλευση του πολίτη από το κράτος οι ατρονομικές αυξήσεις στα εισητήρια των ΜΜΕ ...Δείτε την ανακοίνωση του ΝΚΑ (ν. ΙΝΚΑ)
Είναι λίγο ή πολύ αυτονόητο ότι καμία ένωση καταναλωτών που θέλει να σέβεται τον ρόλο της και κανένας πραγματικά σκεπτόμενος πολίτης δεν θα συμφωνήσει με τις απαράδεκτες και αισχροκερδώς ληστρικές αυξήσεις στα εισιτήρια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και τις υπόλοιπες ρυθμίσεις που τις συνοδεύουν, όπως η μείωση του χρόνου χρήσης των εισιτηρίων.
Το κατεξοχήν μέσο μετακίνησης των πολιτών, ειδικά των αδύναμων, αλλά και όσων για λόγους πολιτικής, κοινωνικής και οικολογικής συνείδησης επέλεξαν να αφήσουν το Ι.Χ. αραγμένο και να μετακινηθούν με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς γίνεται πλέον δυσπρόσιτο και ακριβό, ακριβότερο από το Ι.Χ. στις περισσότερες περιπτώσεις.
Στην προηγούμενη αύξηση των εισιτηρίων προτείναμε μαζί με άλλους φορείς της κοινωνίας την παράδοση των εισιτήριων από τον ένα μετακινούμενο στον άλλο με την εναπόθεσή τους σε διάφορα σημεία. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε πως αποτελεί ένα μέτρο και μέσο, ώστε το κράτος να αντιληφθεί τα αδιέξοδα που προκαλεί με τις πολιτικές του και να λάβει ένα ράπισμα για τις ανεύθυνες τακτικές του.
Δεν θα μπορούσαμε επίσημα να προτείνουμε την μη πληρωμή εισιτηρίου ως μέσο αντίστασης και πάλης, λόγω του τυπικά παράνομου χαρακτήρα της πράξης. Στην πραγματικότητα όμως, δεν θα μας πείραζε καθόλου η γιγάντωση του κινήματος αυτού («ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ») και φυσικά ποτέ δεν θα αντιδράσουμε σε τέτοιες κινήσεις. Ήδη, σημαντικός αριθμός μελών μας είναι ενταγμένος στα κινήματα αυτά και είναι ευνόητο ότι θα παράσχουμε συνδρομή σε όσους πολίτες βρεθούν στην ανάγκη να την ζητήσουν αντιμετωπίζοντας ένα πρόστιμο λόγω μη πληρωμής εισιτηρίου.
Μία πρώτη συμβουλή είναι, πως κανείς από τους ελεγκτές υπαλλήλους δεν έχει το δικαίωμα να συλλάβει ή να κρατήσει με την βία κάποιον που δεν πλήρωσε εισιτήριο, ούτε φυσικά μπορεί να τον υποχρεώσει να πληρώσει ή να κατασχέσει περιουσιακά του στοιχεία.
Ι.Χ. ή Μέσο Μαζικής Μεταφοράς ; τι είναι οικονομικότερο για τον πολίτη;
Οι αυξήσεις στα εισιτήρια των Μ.Μ. Μεταφοράς είναι μία ακόμα απόδειξη της κρατικής αισχροκέρδειας σε βάρος των πολιτών ιδίως των λαϊκών τάξεων της εργασίας, και ακόμα μία απόδειξη της ανικανότητας των κυβερνώντων και μάλιστα διαχρονικά.
Είναι κορυφαία απόδειξη της ανικανότητας να σχεδιάσουν και να εφαρμόσουν λειτουργικά και ποιοτικά συστήματα μαζικών μεταφορών, αλλά και να ελέγξουν παράνομες συμπεριφορές, κλοπές, απάτες, μίζες και προμήθειες στο χώρο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, από τις μικρότερες σε μέγεθος έως κορυφαίες σε βαρύτητα και ποσά. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα μέρος του σκανδάλου SIEMENS αφορά τις μεταφορές.
Ένα τυπικό σύγχρονο μικρό ή μεσαίο Ι.Χ. καταναλώνει στην πόλη 5-7 λίτρα καυσίμου ανά εκατό χιλιόμετρα. Αυτό σημαίνει ότι με μέση τιμή 6 lt/100 χλμ. η κατανάλωσή του είναι 0,06 λίτρο ανά χιλιόμετρο.
Με τις σημερινές τιμές διεθνούς και ημεδαπής, αλλά και κρατικής αισχροκέρδειας στα καύσιμα, ένα αυτοκίνητο που καίει βενζίνη καταναλώνει κάτι λιγότερο από 10 λεπτά ανά χιλιόμετρο και συγκεκριμένα με τιμή αμόλυβδης 1,60/λίτρο καταναλώνει 9,6 λεπτά ανά χιλιόμετρο.
Λαμβάνοντας ως τιμή αναφοράς τα 10 λεπτά ανά λίτρο βενζίνης, συνυπολογίζοντας και τα λοιπά λειτουργικά κόστη του Ι.Χ., προκύπτει ότι με το αντίτιμο ενός εισιτηρίου των 1,40 Ευρώ, το Ι.Χ. διανύει δεκατέσσερα ολόκληρα χιλιόμετρα !!!.
Έτσι ενδεικτικά δημιουργήσαμε τον πιο κάτω πίνακα:
ΔΙΑΔΡΟΜΗ | ΑΠΟΣΤΑΣΗ | ΚΟΣΤΟΣ Ι.Χ. |
ΚΑΛΛΙΘΕΑ – ΑΘΗΝΑ (Σύνταγμα) | 3 χλμ | 0,30 |
ΠΑΓΚΡΑΤΙ – ΑΘΗΝΑ | 2,5 χλμ. | 0,25 |
ΠΑΤΗΣΙΑ - ΑΘΗΝΑ | 3-5 χλμ. | 0,3- 0,50 |
ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ – ΑΘΗΝΑ | 2,5 χλμ. | 0,25 |
ΒΥΡΩΝΑΣ – ΑΘΗΝΑ | 5 χλμ. | 0,50 |
ΖΩΓΡΑΦΟΥ – ΑΘΗΝΑ | 4 χλμ. | 0,40 |
ΓΑΛΑΤΣΙ – ΑΘΗΝΑ | 4 χλμ. | 0,40 |
ΜΑΡΟΥΣΙ – ΑΘΗΝΑ | 11 χλμ. | 1,10 |
ΠΕΙΡΑΙΑΣ – ΑΘΗΝΑ | 12 χλμ. | 1,20 |
ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ – ΑΘΗΝΑ | 4,5 χλμ. | 0,45 |
Π. ΦΑΛΗΡΟ – ΑΘΗΝΑ | 9 χλμ. | 0,90 |
ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ – ΑΘΗΝΑ | 9 χλμ. | 0,90 |
Εάν μάλιστα κάποιος είναι αναγκασμένος να χρησιμοποιεί διπλές συγκοινωνίες, όπως αρκετές χιλιάδες συμπολίτες μας, το θέμα γίνεται ακόμα πιο ακραίο.
Δεν αναφέρουμε τα πιο πάνω για να ωθήσουμε σε μαζική χρήση του Ι.Χ. , τουναντίον πιστεύουμε σε κάτι που επί έτη αναζητείται, ποιοτικές δημόσιες συγκοινωνίες με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.
Είναι σαφές ότι δεν είναι δυνατόν σε κανένα θεμιτό πλαίσιο η μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς να είναι ακριβότερη και να κοστίζει ακριβότερα στον πολίτη από την μετακίνηση με ιδιωτικό μέσο (Ι.Χ. Αυτοκίνητο).
Η ευθύνη της κυβέρνησης – κράτους είναι διαχρονικά σοβαρότατη και ουδείς σκεπτόμενος άνθρωπος μπορεί να δικαιώσει τέτοιες πολιτικές και λογικές.
Είμαστε υποψιασμένοι για την τύχη των αστικών συγκοινωνιών, αφού η άνοδος των τιμών ενός δημόσιου κοινωνικού αγαθού συνήθως ακολουθείται από ιδιωτικοποίηση (π.χ. Ο.Τ.Ε.) , αφού δημιουργείται πεδίο για μεγάλες ιδιωτικές κερδοφορίες.
Όπως διαμορφώνονται οι συνθήκες, ένας εργαζόμενος, αμειβόμενος με τον κατώτατο μισθό της ΕΓΣΣΕ που η κυβέρνηση φρόντισε να υπάρχουν ακόμα χαμηλότεροι μισθοί, πρέπει από την ημερήσια εργασία του να ξοδεύει περίπου ¾ της ώρας ημερήσιας εργασίας του για το κόστος της μετακίνησής του από και προς την εργασία του !!!
Mε βάση το καθαρό ημερομίσθιο, αφαιρουμένων των κρατήσεων, που προσδιορίζεται στα 28 περίπου Ευρώ με αντίστοιχο ωρομίσθιο στα 3,50 Ευρώ περίπου επαληθεύει τον πιο πάνω ισχυρισμό μας.
Σε επίπεδο έτους το μέσο κόστος μετακίνησης ενός εργαζόμενου με μία μετακίνηση από και προς την εργασία του διαμορφώνεται στα 840 Ευρώ !!! (Για 25 ημέρες μ.ο. ανά μήνα Χ 2,80 Ευρώ που αποτελεί το ημερήσιο κόστος μετακίνησης 2 εισιτηρίων.)
Η κυβέρνηση απαιτεί συνεπώς από τους Έλληνες εργαζόμενους να ξοδεύουν άνω του ενός μηνιαίου μισθού για την μετακίνηση στην εργασία τους !!!.
Πρόκειται για τον πλήρη παραλογισμό και αισχροκέρδεια, καθώς και εκμετάλλευση του πολίτη από το κράτος.