"Το νεαρό ύφος της εξουσίας


"Κύριε Χρυσοχοϊδη,
Είμαι από τους πολίτες που πιστεύουν πραγματικά στις πολύ καλές προθέσεις που έχετε για την αναβάθμιση της ελληνικής αστυνομίας. Πιστεύω ακόμη ότι γνωρίζετε πολύ καλά και τη δυσκολία αυτού του εγχειρήματος.
Κύριε Υπουργέ, δώστε τον αγώνα σας όπως έχετε μάθει να αγωνίζεστε πάντα για το καλό αυτού του τόπου. Εγώ θα ήθελα να αναφερθώ σε ένα περιστατικό που συνέβη σήμερα στις 12.00 το μεσημέρι στη Βουλιαγμένη. Οδηγώντας το αυτοκίνητό μου, χτύπησε το τηλέφωνο. Αφού έχω δει ότι μπροστά μου στα 100 μέτρα ήταν ένα περιπολικό, ενστικτωδώς απάντησα σε μια κλήση από το Νοσοκομείο που εργάζομαι (είμαι Λειτουργός Υγείας). Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να με σταματήσουν οι αστυνομικοί του περιπολικού για τον απαραίτητο έλεγχο και για τη χρήση του τηλεφώνου. Ως εδώ όλα καλά.


Κατά τη διάρκεια του ελέγχου τόλμησα να μιλήσω στον 20χρονο αστυνομικό στον ενικό. Το αποτέλεσμα ήταν ο νεαρός αστυνομικός να μου απαντήσει με πολύ αυστηρό ύφος και υψηλό τόνο: «Ακούστε να δείτε, εγώ στον ενικό μόνο στη μάνα μου και στον πατέρα μου επιτρέπω να μου μιλάνε». Το εξουσιαστικό του ύφος συνεχιζόταν μέχρι την παραγραφή της παράβασης. Με αυτά δεν θέλω να δικαιολογήσω την παράβασή μου, το αντίθετο μάλιστα. Θα ήθελα όμως να καταδείξω συμπεριφορές.
Αμέσως μετά, πηγαίνω στο αστυνομικό τμήμα Βουλιαγμένης, να με ακροαστεί κάποιος αρμόδιος. Με δέχθηκε ο υποδιοικητής κ. Βασιλάκης. Η συμπεριφορά του; Άριστη. Ήταν ευγενέστατος και καλοσυνάτος, όπως θα ήθελε ο κάθε πολίτης τον αστυνομικό.
Συμπέρασμα: Η συμπεριφορά είναι θέμα παιδείας, πρώτα από το σπίτι και μετά από την όποια εκπαίδευση.
Αναγνώστης*"