Η αρχή έγινε με την επίσημη κυβέρνηση της
Μεγάλης Βρετανίας και τον Guardian που απέσυραν διαφημίσεις τους και
καμπάνιες από το video site του YouTube ασκώντας πίεση για αλλαγή της
πολιτικής.
"Είναι απολύτως απαράδεκτο η Google να επιτρέπει να εμφανίζεται διαφήμιση μαρκών όπως ο Guardian, δίπλα σε εξτρεμιστικά και γεμάτα μίσος βίντεο", τονίζει η εφημερίδα του Guardian
"Είναι απολύτως απαράδεκτο η Google να επιτρέπει να εμφανίζεται διαφήμιση μαρκών όπως ο Guardian, δίπλα σε εξτρεμιστικά και γεμάτα μίσος βίντεο", τονίζει η εφημερίδα του Guardian
Η εταιρεία Google που ανήκει στη μητρική Alphabet Inc ανακοίνωσε
αλλαγές στις πολιτικές διαφήμισης της μετά τη "φυγή" μεγάλων
διαφημιζόμενων εταιρειών και πελατών από τις πλατφόρμες της, εξαιτίας
του ευρύτερου περιβάλλοντος.
Όπως ανέφεραν οι εταιρείες, η Google και το YouTube που ανήκει στην
πρώτη, φιλοξενούν ρατσιστικό και αντισημιτικό περιεχόμενο, καθώς και
τρομοκρατικά μηνύματα, ή μηνύματα μίσους, που εμφανίζονται δίπλα στις
διαφημίσεις των μεγάλων brands. Γεγονός που θεωρείται προσβλητικό.
Η Google ανακοίνωσε χθες πως από εδώ και στο εξής θα παρέχει για τους πελάτες της μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου του ευρύτερου ψηφιακού περιβάλλοντος στο οποίο θα φιλοξενείται το διαφημιστικό τους banner - μήνυμα, τόσο στην πλατφόρμα του YouTube όσο και στο Google Display Network που δρομολογεί προς τρίτους ιστότοπους.
Επίσης, η γαλλική εταιρεία διαφήμισης, Havas SA, η έκτη μεγαλύτερη στον κόσμο αυτή τη στιγμή, απέσυρε όλες τις διαφημίσεις Βρετανών και άλλων πελατών της από Google και YouTube ζητώντας εγγυήσεις ότι δεν θα εμφανίζονται από εδώ και στο εξής δίπλα σε μηνύματα μισαλλοδοξίας, τα οποία δεν φιλτράρονταν μέχρι σήμερα. Ανάμεσα στα brands που αποσύρθηκαν είναι η O2, το BBC, Hyundai Kia αλλά και η Domino’s Pizza. Το ίδιο ισχύει και για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ J Sainsbury.
"Η απόφαση μας αυτή θα παραμείνει ως έχει μέχρι να βεβαιωθούμε ότι οι διαφημίσεις των πελατών μας δεν θα εμφανίζονται δίπλα σε μηνύματα και περιεχόμενο μίσους στις πλατφόρμες της Google και του YouTube", τονίζει η Havas διαμέσου του εκπροσώπου της για τα ΜΜΕ, Paul Frampton.
Πρόκειται πάντως για μια "μη μόνιμη" απόφαση, που θα αλλάξει όταν λάβουν χώρα και οι αλλαγές που ανακοίνωσε η Google ανταποκρινόμενη στα αιτήματα και στις πιέσεις των βασικότερων χρηματοδοτών της.
Διευκρινίζεται πως η Google κέρδισε 7,8 δις δολάρια από τη βρετανική αγορά μέσα στο 2016, ποσό που αντιστοιχεί στο 8,6% των συνολικών της εσόδων. Το "μποϊκοτάρισμα" σηματοδοτεί την ένταση της πίεσης απέναντι στις μεγάλες social media πλατφόρμες που καλούνται ολοένα και περισσότερο να ελέγξουν το περιεχόμενο τους. Ανάλογες δράσεις αναμένεται να ληφθούν και για το κομμάτι των ψευδών ειδήσεων, κάτι που πλέον συζητείται ευρύτατα και εντός του Ευρωκοινοβουλίου.
Οι Times του Λονδίνου μεταδίδουν σε σημερινό τους ρεπορτάζ ότι διαφημίσεις της κυβέρνησης και του Guardian εμφανίστηκαν δίπλα σε περιεχόμενο ατόμων όπως ο Αμερικανός φυλετικός εθνικιστής και πρώην ηγέτης της Κου Κλουξ Κλαν, Ντέιβιντ Ντιούκ, και ο Αμερικανός πάστορας Στίβεν Άντερσον που είχε επαινέσει το θάνατο 49 ανθρώπων σε νυχτερινό κλάμπ, φιλικό προς τους ομοφυλόφιλους.
Μέσα στο επόμενο διάστημα θα ενταθούν και τα αιτήματα προς τη
Facebook, η οποία έχει λάβει κάποια πρώτα μέτρα, αλλά δεν φαίνεται πως
επαρκούν. Άλλωστε, η Γερμανία απείλησε την Τρίτη πως θα προβεί σε
παρόμοιες κινήσεις με τη Havas.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Ronan Harris, έγραψε στο μπλογκ του πως ήδη έχουν αποσυρθεί περίπου 2 εκατομμύρια επιθετικά μηνύματα - διαφημίσεις από τις πλατφόρμες μέσα σε ένα χρόνο και πως 100.000 χρήστες έχουν μπει σε "μαύρη λίστα". "Παρόλα αυτά δεν κάνουμε τα πάντα με τον σωστό τρόπο", παραδέχθηκε ο ίδιος. "Θα είμαστε πιο δραστικοί για να μην έχουμε αμφιλεγόμενα μηνύματα από εδώ και στο εξής και θα συνεργαστούμε στενότερα με διαφημιζόμενους και εκδότες", πρόσθεσε.
Η Google ανακοίνωσε χθες πως από εδώ και στο εξής θα παρέχει για τους πελάτες της μεγαλύτερες δυνατότητες ελέγχου του ευρύτερου ψηφιακού περιβάλλοντος στο οποίο θα φιλοξενείται το διαφημιστικό τους banner - μήνυμα, τόσο στην πλατφόρμα του YouTube όσο και στο Google Display Network που δρομολογεί προς τρίτους ιστότοπους.
Επίσης, η γαλλική εταιρεία διαφήμισης, Havas SA, η έκτη μεγαλύτερη στον κόσμο αυτή τη στιγμή, απέσυρε όλες τις διαφημίσεις Βρετανών και άλλων πελατών της από Google και YouTube ζητώντας εγγυήσεις ότι δεν θα εμφανίζονται από εδώ και στο εξής δίπλα σε μηνύματα μισαλλοδοξίας, τα οποία δεν φιλτράρονταν μέχρι σήμερα. Ανάμεσα στα brands που αποσύρθηκαν είναι η O2, το BBC, Hyundai Kia αλλά και η Domino’s Pizza. Το ίδιο ισχύει και για την αλυσίδα σούπερ μάρκετ J Sainsbury.
"Η απόφαση μας αυτή θα παραμείνει ως έχει μέχρι να βεβαιωθούμε ότι οι διαφημίσεις των πελατών μας δεν θα εμφανίζονται δίπλα σε μηνύματα και περιεχόμενο μίσους στις πλατφόρμες της Google και του YouTube", τονίζει η Havas διαμέσου του εκπροσώπου της για τα ΜΜΕ, Paul Frampton.
Πρόκειται πάντως για μια "μη μόνιμη" απόφαση, που θα αλλάξει όταν λάβουν χώρα και οι αλλαγές που ανακοίνωσε η Google ανταποκρινόμενη στα αιτήματα και στις πιέσεις των βασικότερων χρηματοδοτών της.
Διευκρινίζεται πως η Google κέρδισε 7,8 δις δολάρια από τη βρετανική αγορά μέσα στο 2016, ποσό που αντιστοιχεί στο 8,6% των συνολικών της εσόδων. Το "μποϊκοτάρισμα" σηματοδοτεί την ένταση της πίεσης απέναντι στις μεγάλες social media πλατφόρμες που καλούνται ολοένα και περισσότερο να ελέγξουν το περιεχόμενο τους. Ανάλογες δράσεις αναμένεται να ληφθούν και για το κομμάτι των ψευδών ειδήσεων, κάτι που πλέον συζητείται ευρύτατα και εντός του Ευρωκοινοβουλίου.
Οι Times του Λονδίνου μεταδίδουν σε σημερινό τους ρεπορτάζ ότι διαφημίσεις της κυβέρνησης και του Guardian εμφανίστηκαν δίπλα σε περιεχόμενο ατόμων όπως ο Αμερικανός φυλετικός εθνικιστής και πρώην ηγέτης της Κου Κλουξ Κλαν, Ντέιβιντ Ντιούκ, και ο Αμερικανός πάστορας Στίβεν Άντερσον που είχε επαινέσει το θάνατο 49 ανθρώπων σε νυχτερινό κλάμπ, φιλικό προς τους ομοφυλόφιλους.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Google, Ronan Harris, έγραψε στο μπλογκ του πως ήδη έχουν αποσυρθεί περίπου 2 εκατομμύρια επιθετικά μηνύματα - διαφημίσεις από τις πλατφόρμες μέσα σε ένα χρόνο και πως 100.000 χρήστες έχουν μπει σε "μαύρη λίστα". "Παρόλα αυτά δεν κάνουμε τα πάντα με τον σωστό τρόπο", παραδέχθηκε ο ίδιος. "Θα είμαστε πιο δραστικοί για να μην έχουμε αμφιλεγόμενα μηνύματα από εδώ και στο εξής και θα συνεργαστούμε στενότερα με διαφημιζόμενους και εκδότες", πρόσθεσε.