Στην αποκλειστική ευθύνη και διαχείριση των χρηστών τα προφίλ στα Social Media !!!

"Επειδή πολλά λέγονται και γράφονται στην Ελλάδα για τα Social Media τύπου facebook και για την λειτουργία των σελίδων αυτών, που διαθέτουν αποκλειστικά για δημοσίευση και διαχείριση  χώρους στους ίδιους τους χρήστες, έχω μια οδηγία σύσταση που έγινε πριν δυο χρόνια από την Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αρχή Προστασίας Δεδομένων μαζί με την Ελληνική, με την συμμετοχή των παρόχων. Να την Δημοσιεύσετε  μπας και ξεστραβωθεί ο κόσμος και οι υπουργοί, που αφήνουν τους διάφορους να οργιάζουν και κάνουν την χώρα μας μπανανία του διαδικτύου. Καλό είναι να μας απαντήσουν οι συναρμόδιοι υπουργοί αν είμαστε χώρα της Ε.Ε ή του Τρίτου Κόσμου Και αν καλύπτουν τα νομικά τερατουργήματα στην Ελλάδα του 2010!

Να γιατί δεν μας παίρνουν στα σοβαρά οι ξένοι επενδυτές και μην δείτε και την Google σύντομα να φεύγει από την Ελλάδα, μην βρεθεί κανένας παρανοϊκός και επιδειξιομανής μανδαρίνος και τους τρέχει τους ανθρώπους για να κάνει λεζάντα στα κανάλια . Αυτά γιατί εχθές που είχαμε την ημέρα του ασφαλούς διαδικτύου οργίασαν κάποια "τρωκτικά" που μασάνε με κάποιους κρατικούς αξιωματούχους κοινοτικά κονδύλια. Σας την στέλνω όλη την αναφορά της Ελληνικής Αρχής και τα Ευρωπιακά λινκ στα Αγγλικά και τα Γερμανικά.
ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ
Οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (social networks) που στοχεύουν στη δημιουργία on-line κοινοτήτων από ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και δραστηριότητες έχουν γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλείς στις μέρες μας. Οι υπηρεσίες αυτές λειτουργούν κυρίως στο Διαδίκτυο και προσφέρουν πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας και διάδρασης στους εγγεγραμμένους χρήστες τους που συνήθως προϋποθέτουν τη δημιουργία προσωπικών προφίλ των χρηστών. Οι χρήστες των υπηρεσιών αυτών μπορούν να δημοσιοποιούν και να μοιράζονται προσωπικές πληροφορίες με άλλες ομάδες χρηστών, όπως π.χ. θέματα σχετικά με τα χόμπι τους, την εργασία τους, τις προτιμήσεις τους, τα αγαπημένα τους πρόσωπα, κ.α. μέσα από το προσωπικό τους προφίλ, αλλά και υπό μορφή μηνυμάτων, φωτογραφιών, βίντεο, κ.ο.κ.
Αναμφίβολα οι υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν μία νέα μορφή εκκοινώνισης και επικοινωνίας, ιδιαιτέρως ανάμεσα στους νέους αλλά όχι μόνο. Ταυτόχρονα όμως, οι υπηρεσίες αυτές προσδίδουν και μια καινούργια διάσταση στην έννοια του “προσωπικού χώρου”, δημιουργώντας σοβαρές ανησυχίες για παραβίαση της ιδιωτικότητας των χρηστών τους, των οποίων τα προσωπικά δεδομένα δημοσιοποιούνται στο Διαδίκτυο με πρωτοφανή τρόπο και ποσότητα.
Το θέμα αυτό απασχολεί τις Αρχές Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το Μάρτιο του 2008 η Διεθνής Ομάδα για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων στις Τηλεπικοινωνίες (IWGDPT) εξέδωσε ένα έγγραφο συστάσεων για τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Το έγγραφο, στη διαμόρφωση της οποίας συμμετείχε ενεργώς και η ελληνική Αρχή, απευθύνεται στους παρόχους και στους χρήστες των υπηρεσιών αυτών.
Κάποια ενδεικτικά μέτρα που προτείνονται προς τους παρόχους, περιλαμβάνουν:

  • Την διαφανή και πλήρη πληροφόρηση των χρηστών σχετικά με την επεξεργασία και τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων. Ειδικότερα, η πληροφόρηση αυτή πρέπει να παρέχεται τόσο στο κείμενο των όρων και προϋποθέσεων (terms & conditions) ή/και την πολιτική ιδιωτικότητας του παρόχου, όσο και σε επιμέρους σημεία κατά τη χρήση των υπηρεσιών (π.χ. ενημέρωση για τις επιλογές ιδιωτικότητας κατά την δημιουργία φωτογραφικών άλμπουμ). Επίσης, οι πάροχοι πρέπει να παρέχουν στους χρήστες τη δυνατότητα άσκησης των δικαιωμάτων τους για πρόσβαση και αντίρρηση (π.χ. διόρθωση ή διαγραφή) στα προσωπικά τους δεδομένα. Επιπρόσθετα, πρέπει να ενημερώνουν τους χρήστες για τους κινδύνους δημοσιοποίησης των προσωπικών τους δεδομένων στο Διαδίκτυο, καθώς και για το γεγονός ότι είναι παράνομο να δημοσιεύουν προσωπικά δεδομένα τρίτων (π.χ. φωτογραφίες) χωρίς την συγκατάθεση των τελευταίων. Τέλος, πρέπει να ενημερώνουν τους χρήστες όταν τα προσωπικά τους προφίλ χρησιμοποιούνται για σκοπούς στοχευμένης διαφήμισης.
  • Την παροχή δυνατότητας ελέγχου των προφίλ των χρηστών από τους ίδιους τους χρήστες, όπως π.χ. να έχουν οι χρήστες τη δυνατότητα να περιορίζουν τη δημοσιοποίηση μέρους του προφίλ τους σε συγκεκριμένες ομάδες άλλων χρηστών ή να μην επιτρέπουν τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων από τρίτους ή για άλλους σκοπούς (όπως π.χ. διαφημιστικούς).
  • Την ενεργοποίηση μηχανισμών για τη διαχείριση παραπόνων που υποβάλλονται από τους χρήστες, προβλέποντας και μέτρα όπως κατάργηση λογαριασμών χρηστών που δεν συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις για την προστασία των προσωπικών δεδομένων. 
  • Την παροχή δυνατότητας δημιουργίας και χρήσης ανώνυμων προφίλ.
Επίσης, προς τους χρήστες των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης ενδεικτικά συνίσταται να:


  • Είναι προσεκτικοί όταν δημοσιεύουν προσωπικά δεδομένα, καθώς όλα όσα δημοσιεύονται γίνονται αυτόματα διαθέσιμα σε άγνωστο αριθμό ατόμων στο Διαδίκτυο.
  • Σέβονται την ιδιωτικότητα των άλλων και να μην δημοσιεύουν προσωπικά δεδομένα τρίτων χωρίς την συγκατάθεση τους.
  • Χρησιμοποιούν ρυθμίσεις φιλικές προς την ιδιωτικότητα, π.χ. περιορισμό της διαθεσιμότητας των προσωπικών τους δεδομένων σε μηχανές αναζήτησης.
  • Χρησιμοποιούν διαφορετικά αναγνωριστικά και κωδικούς πρόσβασης από αυτά που χρησιμοποιούν σε άλλους διαδικτυακούς τόπους που επισκέπτονται (π.χ. υπηρεσίες web-banking ή ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
  • Προσέχουν ώστε να μη δίνουν κατά λάθος τη συγκατάθεση τους για διάθεση των προσωπικών τους δεδομένων για διαφημιστικούς σκοπούς.
  • Να προτιμούν τη χρήση ανώνυμων προφίλ.
Μπορείτε να βρείτε το συνολικό έγγραφο των συστάσεων στα αγγλικά και στα γερμανικά στην ιστοσελίδα του IWDPT (http://www.datenschutz-berlin.de ). Εκεί περιλαμβάνονται και πολλές άλλες ενδιαφέρουσες αναφορές σε σχετικά άρθρα στο Διαδίκτυο.
Τον Ιούνιο του 2009, η ομάδα εργασίας του αρ. 29 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής εξέδωσε επίσης Γνώμη σχετικά με την προστασία προσωπικών δεδομένων στις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (Opinion 5/2009 on online social networking). Δείτε τη Γνώμη στα Αγγλικά και στα Ελληνικά.