Οι τράπεζες μπαίνουν στις συγκοινωνίες με... λεωφορειοδάνεια

 Φεύγουν τα λεωφορεία από το κέντρο, καθώς οι βασικές γραμμές-κορμοί που συνδέουν τα προάστια με την Αθήνα μετατρέπονται σε τοπικές τροφοδοτικές γραμμές προς σταθμούς Μετρό. Παράλληλα, δημιουργούνται δύο νέες περιμετρικές γραμμές στον εσωτερικό δακτύλιο, που θα διέρχονται από σταθμούς μετρό και θα διασταυρώνονται με τις λεωφορειακές γραμμές κορμού.


Ο στόχος του νέου σχεδίου αναδιάρθρωσης των συγκοινωνιών της Αθήνας, που εφαρμόζεται σταδιακά και θα ολοκληρωθεί μέχρι τον ερχόμενο Οκτώβριο, είναι αφενός μεν να αποφορτιστεί το κέντρο της Αθήνας από τις διελεύσεις των λεωφορείων, εν όψει μάλιστα της πεζοδρόμησης της Πανεπιστημίου, που θα επιφέρει θεαματικές αλλαγές στη μείωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, και να δοθεί προτεραιότητα στις μετακινήσεις με τα μέσα σταθερής τροχιάς, αφετέρου δε να περικοπούν δρομολόγια, κυρίως των λεωφορειακών γραμμών, ώστε να επιτευχθούν οι στόχοι για τις μνημονιακές περικοπές των λειτουργικών εξόδων των συγκοινωνιακών φορέων.
Αγριο κυνήγι
Το νέο σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, το οποίο παρουσιάστηκε χθες, παρουσία του υπουργού Μ. Χρυσοχοΐδη και του υφυπουργού Μεταφορών Μ. Παπαδόπουλου, από τους προέδρους και διευθύνοντες συμβούλους των συγκοινωνιακών φορέων Γρ. Δημητριάδη (ΟΑΣΑ Α.Ε.), Ν. Παπαθανάση (ΣΤΑΣΥ Α.Ε.) και Γ. Οικονόμου (ΟΣΥ Α.Ε.) περιλαμβάνει νέα τιμολογιακή πολιτική, κατά βάση με μειώσεις αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις αναπροσαρμογές προς τα πάνω στις τιμές των εισιτηρίων και καρτών αλλά και άγριο κυνήγι των «τζαμπατζήδων» και της εισιτηριοδιαφυγής. Τη διετία μέχρι το 2018, που θα είναι έτοιμο να μπει σε εφαρμογή το ηλεκτρονικό εισιτήριο, προβλέπονται έκτακτα μέτρα σκληρής αστυνόμευσης σε όλο το σύστημα μετακινήσεων των μέσων μεταφοράς, ενώ άμεσα πιάνουν δουλειά 50 αστυνομικοί, σε ρόλο ειδικού σώματος Urban Transport Police, που θα εποπτεύουν τους σταθμούς αλλά και το δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς, για να αντιμετωπιστούν κλοπές, ατυχήματα και δολιοφθορές. Ειδικότερα έρχονται μπάρες εισόδου (τουρνικέ) στα λεωφορεία και επέκταση της εφαρμογής του μέτρου «είσοδος-μόνο-από-την-μπροστινή-πόρτα», με σταδιακή εφαρμογή του μέσα στους επόμενους μήνες. Δημιουργία Ενιαίου Σώματος Ελεγκτών του Ομίλου. Ηδη έχει ξεκινήσει η εκπαίδευση ελεγκτών από το ΚΕΜΕΑ.
Εξετάζεται επίσης ανασχεδιασμός του συστήματος παραγωγής και διανομής εισιτηρίων και καρτών, συμπεριλαμβανομένης της εισαγωγής του εισιτηρίου e-voucher (θερμικό εισιτήριο) και mobile ticketing.
Πιστωτικές κάρτες
Στο μεταξύ μπαίνουν και οι τράπεζες στις συγκοινωνίες, αφού από τα «εορτοδάνεια» και τα «διακοποδάνεια» την εποχή της χλιδής, θα έχουμε στα χρόνια των μνημονίων τα νέα «λεωφορειοδάνεια», προκειμένου οι επιβάτες να προμηθεύονται εισιτήρια και, κυρίως, κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Παρέχεται η δυνατότητα στους επιβάτες να αγοράζουν τα εισιτήρια και τις κάρτες του ΟΑΣΑ με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα οποιασδήποτε τράπεζας.
Ο ΟΑΣΑ δεν έχει αποφασίσει ακόμη δόσεις για την προμήθεια των καρτών, αφήνοντας την πρωτοβουλία των κινήσεων στις τράπεζες. Υπάρχει ήδη συμφωνία με την Alpha Bank, η οποία θα ξεκινήσει μέσα στο μήνα Σεπτέμβριο τη διάθεση των σχετικών προϊόντων.
Χαρακτηριστικά σχεδιάζει να προσφέρει την ετήσια κάρτα απεριορίστων διαδρομών, που η τιμή της από τη Δευτέρα μειώνεται από 450 σε 320 ευρώ, με έξι άτοκες δόσεις.
Πάντως οι συγκοινωνιακοί φορείς μέχρι το 2018 θα βρίσκονται υπό διαρκή επιτήρηση και δεν αποκλείονται νέες αναπροσαρμογές στην τιμολογιακή πολιτική και αλλαγές δρομολογίων, ώστε να μην υπάρχουν ελλείμματα. Οσο για τα τεράστια λειτουργικά κενά που υπάρχουν στους συγκοινωνιακούς φορείς εξαιτίας των περικοπών και συνταξιοδοτήσεων των τελευταίων ετών, αναφέρθηκε ότι θα γίνουν συνολικά περισσότερες από 600 προσλήψεις.


 http://www.enet.gr