Αυτή είναι η γνωμάτευση Σανιδά για τα blogs...Αρχίζουν συλλήψεις και κατασχέσεις υπολογιστών bloggers!



Στο συρτάρι του την είχε ο Σανιδάς την γνωμάτευση του (και την έβγαλε σήμερα πριν παραιτηθεί αφού από την αστυνομία την είχαν διαρρεύσει απο μέρες και σε δημοσιογράφους και σε blogs) προς την δίωξη ηλεκτρονικού με την οποία διαπιστώνει οτι η επικοινωνία ( δηλαδή δημοσίευση) μέσω διαδικτύου δεν συνιστά απόρρητο και κατά συνέπεια οι παροχοι διαδικτύου θα υποχρεούνται να δίνουν αμέσως και χωρίς παρέμβαση της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου στοιχεία για κάθε αίτημα ( μήνυση ) στις διωκτικές αρχές προκειμένου να εντοπίσουν τον δράστη...
Ξέρετε τι σημαίνει αυτό ... Οτι από αύριο όσοι έχουν καταθέσει μηνύσεις , συκοφαντική δυσφήμιση , διακίνηση ασέμνων αντικειμένων ( πχ την ΣΑΣΑ ΜΠΑΣΤΑ ΓΥΜΝΗ) ή οι αρχές κρίνουν ότι ένα αδίκημα είναι αυτεπάγγελτο θα πηγαίνουν στον πάροχο και θα λένε δώσε μας τα στοιχεία του του τάδε αν έχει σύνδεση μαζί σου...και θα αρχίσουν τα ντου σε σπίτια πλατείες κλπ ...
Θα μαζεύουν ηλεκτρονικούς υπολογιστές ...θα ορίζουν δικάσιμους κλπ...
Άσχετα τι θα γίνει στο τέλος ...και πόσο ρόμπες θα γίνουμε σε Ευρώπη και όχι μόνο!
Αμα ψάξτε τον ποινικό κώδικα ένα δημοσίευμα μπορεί να εμπίπτει σε δεκάδες αδικήματα όπως διασπορά ψευδών ειδήσεων, παραβίαση εκλογικού νόμου (στα ΕΧΙΤ POLLS) κλπ προσβολή αξιοπρέπειας ...θρησκευτικού συναισθήματος... Και σχεδόν τα περισσότερα είναι αυτόφορα!
Ο Εφραίμ και μόνο μπορεί να συλλάβει τους μισούς ίσως και παραπάνω bloggers
Δικομανής και άλλοι από αύριο βρήκατε δουλειά...σαρώστε τα blogs και καταθέστε μηνύσεις!
Εδώ ολόκληρη η εγκύκλιος Σανιδά απο το protothema.gr

Ο κ. Σανιδάς επισημαίνει ότι το απόρρητο των επικοινωνιών δεν καλύπτει ούτε «την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου (Internet)» ούτε «τα εξωτερικά στοιχεία της επικοινωνίας (ονοματεπώνυμα και λοιπά στοιχεία συνδρομητών, αριθμοί τηλεφώνων, χρόνος και τόπος κλήσεως, διάρκεια συνδιάλεξης κ.λ.π.)». Παράλληλα υπογραμμίζει ότι ο πάροχος είναι υποχρεωμένος να παραδώσει στις δικαστικές αρχές τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το «ύποπτο» ηλεκτρονικό ίχνος.

Επισημαίνει χαρακτηριστικά στην γνωμοδότησή του ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου: «Εφ’ όσον τα όργανα της Δικαστικής Λειτουργίας κρίνουν ότι συντρέχει λόγος άρσεως του απορρήτου της ελεύθερης επικοινωνίας και ζητούν σχετικά στοιχεία από τους παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας (Ο.Τ.Ε., εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.λ.π.) αυτοί οφείλουν να τα παραδίδουν χωρίς να δύνανται να αρνηθούν την παράδοση των στοιχείων, επειδή κατά την κρίση τους το αίτημα δεν είναι σύννομο.

Η αρχή διασφαλίσεως του απορρήτου των επικοινωνιών δεν δικαιούται να ζητήσει εξηγήσεις από τους παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας (Ο.Τ.Ε., εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.λ.π.) για την παράδοση των στοιχείων στα όργανα της Δικαιοσύνης, ούτε πολύ περισσότερο δικαιούται να ζητήσει να ελέγξει τι και ποια στοιχεία παρεδόθησαν στη Δικαιοσύνη. Θέσπιση τέτοιας διατάξεως θα ευρίσκεται εκτός της Συνταγματικής Τάξεως.

Οι πάροχοι υπηρεσιών επικοινωνίας (Ο.Τ.Ε., εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.λ.π.), σε περίπτωση αποστολής τέτοιου αιτήματος από την Αρχή, υποχρεούνται να απαντήσουν μόνο ότι τα στοιχεία παρεδόθησαν στα όργανα της Δικαιοσύνης κατόπιν αιτήματός τους, αναφέροντας απλώς και μόνον τους αριθμούς των διατάξεων ή βουλευμάτων, όπως άλλωστε τούτο προκύπτει σαφώς από το άρθρο 7 του Ν. 3674/2008 «Ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου διασφάλισης του απορρήτου της τηλεφωνικής επικοινωνίας». Η Αρχή, εξ άλλου, υποχρεούται και έχει καθήκον να σεβασθεί τ’ ανωτέρω, εφ’ όσον δε εμμένει στο αίτημά της και θέτει περαιτέρω με οποιονδήποτε τρόπο θέματα ευθύνης των παρόχων (Ο.Τ.Ε., εταιρίες κινητής τηλεφωνίας κ.λ.π.), είναι προφανές ότι ενεργεί καθ’ υπέρβαση της δικαιοδοσίας της, ότι υπεισέρχεται σε θέματα που αποτελούν αντικείμενο της Δικαιοσύνης και ότι, συνεπώς, ευχερώς δύναται να τεθεί θέμα παραβάσεως καθήκοντος των μελών της.

Καταλήγοντας, ο κ. Σανιδάς αναφέρει εγκύκλιό του:

«1) Το απόρρητο των επικοινωνιών δεν καλύπτει α) την επικοινωνία μέσω του διαδικτύου (Internet) και β) τα εξωτερικά στοιχεία της επικοινωνίας (ονοματεπώνυμα και λοιπά στοιχεία συνδρομητών, αριθμοί τηλεφώνων, χρόνος και τόπος κλήσεως, διάρκεια συνδιάλεξης κ.λ.π.)

2) Οι εισαγγελικές, ανακριτικές και προανακριτικές αρχές, πολύ δε περισσότερο τα Δικαστικά Συμβούλια και τα Δικαστήρια, δικαιούνται να ζητούν από τους παρόχους των υπηρεσιών Επικοινωνίας, μέσω του διαδικτύου (Internet) τα ηλεκτρονικά ίχνη μιας εγκληματικής πράξεως, την ημεροχρονολογία και τα στοιχεία του προσώπου στο οποίο αντιστοιχεί το ηλεκτρονικό ίχνος, από τους λοιπούς δε παρόχους των υπηρεσιών επικοινωνίας τα «εξωτερικά στοιχεία» της επικοινωνίας και ο πάροχος υποχρεούται να τα παραδίδει χωρίς να είναι αναγκαίο να προηγηθεί άδεια κάποιας Αρχής και ιδία της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών.

3) Η Αρχή Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών αλλά και οποιαδήποτε άλλη Ανεξάρτητη Αρχή ούτε νομιμοποιείται ούτε δικαιούται να ελέγξει με οποιονδήποτε τρόπο, αμέσως ή εμμέσως, το εάν η περί άρσεως ή μη του απορρήτου απόφαση των οργάνων της Δικαιοσύνης είναι σύννομη ή όχι. Αυτό κρίνεται από τα ίδια τα όργανα της Δικαιοσύνης. Ούτε όμως περαιτέρω η ρηθείσα Αρχή μπορεί να ελέγξει τους παρόχους υπηρεσιών επικοινωνίας για τη, σε κάθε περίπτωση, συμμόρφωσή τους προς τις αποφάσεις των οργάνων της Δικαιοσύνης. Εάν πράξει τούτο ενεργεί καθ’ υπέρβαση της δικαιοδοσίας της».